Kjøpsvilkår


Priser

Alle priser på Skolehuset.no er oppgitt i norske kroner inkl. mva. så lenge kundeprofil “Offentlig og bedrift” er aktivert eller annet er oppgitt. Kunder som benytter www.norskmediatek.no som aksesspunkt vil få oppgitt priser eks.mva. Det tas forbehold for feil og endringer som ikke er ajour i nettsidene. Frakt for privatkjøp oppgis ved kassen. Det faktureres ingen bebyr for bruk av bankkort eller kreditkort.

Skolehuset kan i etterkant av gjennomført ordre sende relevant informasjon som nyhetsbrev og tilbud til kundens oppgitte e-post. Det vil være enkel mulighet til å avregistrere seg fra våre kundelister.

Forsendelse privatkjøp

Alle privatkjøp sendes med valgt forsendelsesmetode hvis ikke annet er avtalt. Det er kundens ansvar at riktig adresse blir oppgitt. Ved mangelfull adresse vil sendingen bli returnert til oss fra Posten/Bring. Tilleggsfrakt på kr.69 kan bli lagt til for å sende varen på ny hvis ikke annet er avtalt. Dette gjelder også for sendinger som ikke blir plukket opp på postkontor eller post-i-butikk. Det er kundens ansvar å melde fra om sendinger som ikke er kommet frem, eller skader på forsendelse innen 20 dager fra bestillingsdato.

Forsendelse skoleinnkjøp, offentlig og bedrift

For offentlig/bedrift blir frakt fakturert (fra 159kr eks.mva) hvis ikke annet er avtalt. Elever, studenter og privatkunder som handler med skolekode skal handle via ‘Privatkunde’ profil, da ‘Skole og bedriftskunder’ kun gjelder for registrert offentlig innkjøp fra skoleadministrasjon, kommuner og fylke samt bedrifter med org.nr. Elev og privatbestillinger lagt inn via “Offentlig og bedrift” profil vil bli kansellert etter kunden er gjort oppmerksom på at denne ordretypen gjelder kun for offentlig innkjøp og registrerte aksjeselskap.

Faktura og betaling

Alle varer betales med kort før ordrebekreftelse og kvitering leveres. Det leveres ordrebekreftelse pr. e-post og faktura ved levering. Gjeldene er Lov om forbrukerkjøp. Institusjoner, kommuner, fylke og bedrift bestiller via Norsk Mediatek og denne form for bestilling dekkes ikke av Forbrukerkjøpsloven. All handel via www.skolehuset.no regnskapsføres hos Norsk Mediatek (947 862 898 MVA).

Ekspedering av ordre

Ordrer ekpederes fortløpende. Bestillinger av lagervarer som kommer inn før kl.15:00, vil vi normalt kunne sende ut samme dag. For varer som ikke er på lager, eller for restleveringer, kan leveringstid variere. Hvis unormalt lang leveringstid fremkommer vil kunden få beskjed. Normal frakttid i Norge er 1-5 dager avhengig av adresse.

Kansellering av ordre pga. systemfeil

Ved særtilfeller har Norsk Mediatek - Skolehuset rett på å kansellere ordre som blir tilsynelatene blir gjennomført pga. feil i systemet eller brukerfeil. Kunden vil da bli gjort oppmerksom på feilen og det fulle beløp refunderes kunde.

Refusjon av penger til kunde

I tilfeller hvor refusjon må benyttes (angrefrist, bytte av varer, feil og annet) kan det gå 5-10 dager før beløpet kan registreres på kundens konto. Dette grunnet treghet i VISA og andre korttilbydere. Hvis ikke annet er avtalt blir beløpet tilbakebetalt til kundens kort som ble brukt ved kjøp.

Angrefrist

Alle privatkunder har rett på å kunne benytte angrefrist. Når du som kunde angrer på kjøp skal dette først meldes via e-post til post@skolehuset.no eller via vårt kontaktskjema/chat. Når vi har mottatt og godkjent returen refunderer vi beløpet du betalte for varen inkl. frakt du betalte når du kjøpte varen. (Returkostnadene bæres av forbrukeren (jfr. angrerettloven §15, første ledd))

Garanti

Produsenten setter selv garantien for sine produkter, men du kan likevel være trygg på at du har minimum 2 års reklamasjonstid på alle produkter du kjøper hos oss. Produkter som forventes å ha en vesentlig lengre levetid enn dette omfattes av en reklamasjonstid på 5 år.

Reklamasjoner

Reklamasjoner må skje innen Forbrukerkjøpslovens frister til post@skolehuset.no. Hvis sendingen er skadet allerede ved mottak, må du melde fra om dette med en gang. Oppdager du en transportskade først når åpner emballasjen må du snarest ta med deg hele forsendelsen inklusiv emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postkontoret hjelper deg med utfyllingen av sitt standard skadeskjema. Ved feil eller mangelfull levering, må kunden kontakte oss direkte.

Garanti- og reklamasjonstid betyr ikke at alle feil repareres kostnadsfritt. Vi sender alltid produktene til autoriserte verksteder som foretar en kvalifisert vurdering. Skyldes problemet noen form for ytre påvirkning vil det ikke dekkes, og du vil få et kostnadsoverslag. Et tips er å sjekke om din hjemforsikring dekker deler av eller hele skaden.


Hvordan kan denne siden bli bedre? Gi oss tilbakemelding